Κατασκευή Λογότυπου

Λογότυπο : Η καρδιά της Εταιρικής Ταυτότητας

Το λογότυπο πρέπει να κάνει καλή πρώτη και με διάρκεια εντύπωση. Ο σκοπός του είναι να δημιουργήσει μια αξιοσημείωτη, αναγνωρίσιμη εικόνα στο μυαλό του πιθανού πελάτη και ταυτόχρονα να μεταδώσει, στο βαθμό που είναι δυνατό, στοιχεία για την ταυτότητα της εταιρείας ή του προϊόντος. Το λογότυπο αποτελεί την καρδιά της εταιρικής ταυτότητας και πολύ συχνά είναι ένα από τα καθοριστικά στοιχεία για την εικόνα που θα αποκομίσει κάποιος για την εταιρεία σας. 

 



Τι πρέπει να προσέξετε

Ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσετε τη σχεδίαση του λογοτύπου σας ή να αξιολογήσετε μια πρόταση για το μελλοντικό σας λογότυπο, είναι να απαντήσετε την εξής ερώτηση: Τί εντύπωση θέλετε να σχηματίσει ο πελάτης για την εταιρεία σας βλέποντας το λογότυπό σας; Δευτερευόντως είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή και σε μια σειρά από πιο πρακτικά ζητήματα.

 

  • Επιλέξτε ένα λογότυπο το οποίο μπορεί να σταθεί ανεξάρτητα σε ποιο πλαίσιο το χρησιμοποιήσετε (πχ έντυπο, ιστοσελίδα, προϊόν)
  • Μην φορτώνετε το λογότυπό σας με πολλές και μικρές λεπτομέρειες
  • Επιλέξτε ένα λογότυπο που τυπώνεται σωστά τόσο έγχρωμο όσο και ασπρόμαυρο
  • Επιλέξτε ένα λογότυπο που μπορεί εύκολα να γίνει ανάγλυφο
  • Επιλέξτε ένα λογότυπο που είναι απλό και χαρακτηριστικό ακόμα και με μία ματιά
  • Αποφύγετε ένα λογότυπο με περίτεχνα γράμματα που ανταγωνίζεται άλλα γραφικά στοιχεία
  • Αποφύγετε γραμμές και σχήματα χωρίς νόημα 

 

Είδη λογοτύπων

 
  • Επεξηγηματικά λογότυπα 
    Ένα λογότυπο που επεξηγεί σαφώς τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας.
  • Γραφικά λογότυπα 
    Ένα λογότυπο που περιλαμβάνει έναν αφαιρετικό γραφικό σχετικό με τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας. Σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και ένα σχέδιο χωρίς άμεση σύνδεση με τη δραστηριότητα της εταιρείας σας μπορεί να προσδίδει ένα συγκεκριμένο επιδιωκόμενο ύφος.
  • Λογότυπα βασισμένα στο γράμμα 
    Μια μικρή επέμβαση στη γραμματοσειρά έτσι ώστε να αποδοθεί ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της εταιρείας.

 

Ένα λογότυπο θα πρέπει να είναι απλό και χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού. Δεν έχετε παρά να παρατηρήσετε πιο προσεκτικά τα λογότυπα μεγάλων και επιτυχημένων εταιρειών προκειμένου να επαληθεύσετε την προηγούμενη πρόταση. 


Γιατί αξίζει να επενδύσετε χρήματα για τη σχεδίαση του λογότυπου;

Εάν έχετε τον απαραίτητο χρόνο, γνώσεις σχεδίασης ή ζωγραφικής και χρήσης σχεδιαστικών προγραμμάτων σε υπολογιστή μπορείτε να δοκιμάσετε να σχεδιάσετε το λογότυπό για μια επιχείρηση ή ένα προϊόν μόνοι σας. Αν δεν διαθέτετε κάτι από τα παραπάνω είναι μάλλον καλύτερα να εμπιστευτείτε κάποιον επαγγελματία. Θυμηθείτε πόσες φορές έχει δημιουργήσει σε εσάς άσχημη εντύπωση ένα κακοσχεδιασμένο λογότυπο. Ένα καλό λογότυπο δημιουργεί μια θετική προδιάθεση ενώ ένα πρόχειρο και κακοσχεδιασμένο λογότυπο προξενεί επιφυλακτικότητα ή και απόρριψη. 



Η σχεδίαση του λογότυπου της εταιρείας ή του προϊόντος σας αξίζει χρόνο και προσοχή.

  • Για να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση και να δώσετε στους πελάτες σας την επαγγελματική εικόνα που αρμόζει στην επιχείρησή σας
  • Για να έχει η καλή εντύπωση διάρκεια ώστε ο κόσμος να αναγνωρίσει την εταιρεία σας την επόμενη φορά που θα δει κάποιο στοιχείο της εταιρικής σας ταυτότητας
  • Για να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό. Μελετήστε πως οι ανταγωνιστές προβάλουν την εταιρεία τους και αποφασίστε την πορεία που θέλετε να ακολουθήσετε

Το σκιτσάρισμα του λογοτύπου είναι μόνο ένα μικρό μέρος της δουλειάς. Το μεγαλύτερο μέρος είναι η έρευνα (ποιοι είναι οι ανταγωνιστές, που θα παρουσιαστεί το λογότυπο, ποιος είναι ο στόχος του), και η εφαρμογή του λογοτύπου σε όλες τις πιθανές μορφές του (ασπρόμαυρο, έγχρωμο, στο διαδίκτυο, fax, επιστολόχαρτα, φακέλους, εταιρικές κάρτες, φόρμες...). Για τις μεγάλες εταιρείες το λογότυπο είναι μέρος ενός πολύ μεγαλύτερου συστήματος εταιρικής ταυτότητας, που περιλαμβάνει έναν οδηγό (brand book) με όλες τις απαραίτητες οδηγίες σχετικά με το πως θα εφαρμόζεται το λογότυπο σε κάθε περίπτωση (καταχωρήσεις, διαφημιστικά έντυπα, websites... κτλ) και με όλους τους δυνατούς συνδυασμούς.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.